Siguranța și confortul la volan sunt în strânsă legătură cu starea anvelopelor și a roților în ansamblul lor. Astfel, dacă mergeți cu roțile neechilibrate veți ajunge să vă confruntați cu vibrații (la nivelul volanului), care pot fi resimțite la diverse viteze, uzura neregulată și prematură a anvelopelor și, totodată, cu uzura nedorită a suspensiei automobilului.
Nu uitați că o roată neechilibrată scurtează viața sistemelor de rulare, direcție și suspensie. Dacă simțiți vibrații în volan, care încep de regulă de la 80-90 km/h și cresc în amplitudine și/sau frecvență odată cu creșterea vitezei, atunci trebuie să verificați dacă roțile autovehiculului dumneavoastră sunt echilibrate, iar daca vibrațiile sunt resimțite în scaunul șoferului, verificați dacă roțile din spate sunt echilibrate!

Trebuie să știți că un vehicul este echilibrat în mod corespunzător atunci când toate componentele de suspensie sau de direcție sunt fără defecte și când ansamblurile de anvelope sau de roți rulează drept și corect!
Când trebuie să echilibrați roțile?
la apariția unor vibrații în volan;
la fiecare schimbare a anvelopelor;
la repararea unei pene de cauciuc;
la depistarea, de către mecanicul autorizat, a unei uzuri anormale;
Echilibrarea roților este necesară când apare:
dezechilibrul static – acesta se produce atunci când există un punct greu sau ușor în anvelopă.
În acest caz, anvelopa nu se rostogolește uniform și este supusă, împreună cu janta, unei mișcări neregulate în sus și în jos;
dezechilibru dinamic – acesta se produce atunci când există o greutate inegală pe una sau pe ambele laturi ale liniei mediane laterale a ansamblului anvelopă/jantă. În această situație, va apărea o mișcare neregulată dintr-o parte în alta a roților.